دانستنی ها, معرفی محصول

فلاپ دیسک چیست و چه کاربردی دارد؟

فلاپ دیسک چیست و چه کاربردی دارد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مطلب از مجله بروکس به سوال فلاپ دیسک چیست و چه کاربردی دارد پاسخ می دهیم. آیا تا بحال جهت بالا بردن کیفیت پرداخت کاری از ابزار سایشی استفاده کرده ­اید تفاوت بین فلاپ دیسک وسایر ساینده ­ها را می­دانید انتخاب صحیح محصول برای موفقیت در فرایند سایش بسیار مهم است. این متن قطعاً همه چیز را بررسی می­کند و به سؤالات فوق پاسخ خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا با شناخت بهتر، محصول مناسب را برای هر چالشی که پیش می­آید انتخاب کنید. به همین منظور ابتدا با تعریف وسپس باکاربرد این محصولات بیشتر آشنا شوید

تعریف فلاپ دیسک

فلاپ دیسک ها یک ابزار از خانواده سایشی ­ها می­باشند که از یک دیسک مدور و پره­های سنباده به شکل مستطیل در ابعاد 17*24 میلیمتر ساخته شده است.

معمولاً سنباده های چسبانده شده بروی فلاپها بین 70 تا 90 عدد می باشد .

فلاپ ها به دو شکل منحنی و تخت متداول هستند فلاپ دیسک های نوع منحنی یا (T29)  به جهت پرداخت کاری بر روی سطوح لبه دار و برجسته استفاده می گردد این مدل قدرت بالاتری در پرداخت کاری نسبت با سایر مدل ها را دارد. زاویه پرداخت کاری این مدل بین 15 تا 25 درجه تعریف شده است .نوع دیگر فلاپ سنباده تخت یا (T27) است که برای سطوح صاف ایده ال و  پیشنهاد میگردد زاویه پرداخت کاری این مدل 0 تا 15 درجه مناسب می باشد

کاربرد

فلاپ دیسک ها با توجه به ساختمان و طراحی منحصر به فردی که دارند، دارای تمایز و برتری ویژه در پرداخت کاری، شکل دهی، سیقل کاری و سایش بر روی انواع مواد فولادی، چدنی، استیل، مسی، برنجی و چوب و شیشه می باشند.

ویژگی های متمایز فلاپ دیسک نسبت به سایر ساینده ها

  • فلاپ ها توسط فرز برقی بکارگیری می شوند و به صورت دستی قابل استفاده نیستند.
  • فلاپ ها سطح صاف تر وایده ال تری نسبت به سایر ساینده ها ارایه خواهند داد.
  • میزان لرزش و صدا در بکارگیری فلاپ بسیار کمتر است.
  • فلاپ ها نسبت به سایر ساینده ها مقرون به صرفه تر هستند.

دانه بندی یا گرید (GRID)

فلاپ دیسک ها به جهت تفکیک کاربرد با دانه بندی های متفاوت ارایه می شوند. فلاپ های با دانه درشت تر دارای طول عمر بیشتر و فلاپ دیسک های با دانه کوچک و ریز تر  مناسب پرداخت کاری تهاجمی می باشند. این دانه بندی یا گرید به صورت 40 – 60 – 80 – 100 – 120 و 400 تعریف می شوند.

:فلاپ دیسک ها بسته به کاربرد داری قطر های متفاوتی می باشند که به طور معمول

  • 115
  • 125
  • 150
  • 180
  • 230

در بازار متداول هستند.

پیشنهاد بروکس
سنباده فلاپ دیسک P100

سنباده فلاپ دیسک P100

تومان

مشاهده و خرید

انواع فلاپ

 فلاپ زیرکنیوم

از متداول ترین فلاپ ها می باشد که بهترین عملکرد بر روی فلزاتی مانند آهن و استیل را دارا می باشد.

فلاپ اکسید آلومینیوم

این فلاپ دیسک از اکسید آلومینیوم ساخته شده است با توجه به اینکه سرعت سایش این فلاپ بسیار بالا می باشد، مناسب سیقل کاری بر روی فولاد و چدن است.

فلاپ سرامیکی

این فلاپ به دلیل برخورداری از سرامیکی مصنوعی،  نسبت به سایر فلاپ ها دارای طول عمر بالا، توان و مقاومت بیشتری دارد. این فلاپ برای سنگ زنی و لبه زنی بر روی فلزات سخت کاربرد دارد

فلاپ سیلیکون کارباید

همانطور که می دانید سیلیکون کارباید از سختی بسیار بالایی برخوردار است لذا مناسب سیقل کاری انواع سنگ و شیشه و همچنین فایبر گلاس می باشد.

پیشنهاد بروکس
سنباده فلاپ دیسک P40

سنباده فلاپ دیسک P40

تومان

مشاهده و خرید

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *